FAQ
Her kan du finde svar på dine spørgsmål
Hvor mange skal man være for holddeltagelse?
Der intet minimum eller maksimum antal for hvor mange deltagere der må være på et hold.
Kan jeg løbe med mine venner?
Ja, det kan du sagtens. Du skal blot lave et hold, når du køber din billet. Derefter kan dine kammerater tilføje sig på holdet. På denne måde er I sikre på at løbe på samme tid.
Kan man købe en billet på eventdagen?
Ja, det er muligt at købe en billet på eventdagen, såfremt at eventet ikke er udsolgt. Det vil på eventdagen koste 800,- DKK og kan gøres ved check-in området.
Kan jeg vælge starttidspunkt?
Nej, det er ikke muligt at vælge et specifikt starttidspunkt. Du vil modtage dit specifikke starttidspunkt 10 dage før eventet.
Kan jeg få min billet refunderet?
TYRO Challenge refunderer ikke løbsbilletter, og dit køb er derfor bindende.
Har du tilkøbt ‘Mulighed for ændringer og overdragelse’ kan du overdrage din billet til en ny deltager indtil 48 timer inden løbet.
Har du IKKE tilkøbt ‘Mulighed for ændringer og overdragelse’ kan du overdrage din billet til en ny deltager mod et administrationsgebyr på 200 DKK indtil 21 dage før løbet.
Individer under 15 år skal løbe i selskab med en voksen på minimum 18 år og samtidigt medbringe en forældreerklæring som afleveres ved check-in.
Individer mellem 15 år og 18 år skal medbringe en forældreerklæring som afleveres i check-in.
Du kan finde forældreerklæringen i forbindelse med tilmelding eller via henviste link.
Er det muligt at skifte hold inden eventet?
Ja, det er muligt at skifte hold inden eventet.
Du kan skifte hold på www.sportstiming.dk under ’Mine billetter’
Klik på ’Ændringer’ og derefter ’Skift hold’
Er det muligt at ændre heat inden eventet?
Ja. Har du tilkøbt ‘Mulighed for ændringer og overdragelse’ er følgende gældende:
Du kan ændre heat frem til 48 timer før løbet. Dette koster prisforskellen på de to heats, såfremt det nye heat har en højere pris, end hvad du har betalt.
Har du IKKE tilkøbt ‘Mulighed for ændringer og overdragelse’ er følgende gældende.
Du kan ændre heat frem til 21 dage før løbet. Dette medfører et administrationsgebyr på 100 DKK og prisforskellen på de to heats, såfremt det nye heat har en højere pris, end hvad du har betalt.
Hvornår vil jeg modtage mit starttidspunkt
Du vil modtage dit starttidspunkt 10 dage før eventet.
Vil det være vandposter under eventet?
Ja der er vandposter to steder på ruten. Der vil også være mulighed for at købe vand ved start- og målområdet.
Vil der være tidstagning?
Ja! Når du afhenter dit startnummer på eventdagen, modtager du samtidigt en chip, der registrerer din tid. Placer denne chip på din sko for at sikre korrekt tidtagning.
Alle resultater kan findes på www.sportstiming.dk/results
1. Før et løb/event:
En deltager til TYRO Challenge er ansvarlig for hans/hendes egen fysiske sikkerhed op til et event. Hvis træningen går galt op til deltagelsen i et event, kan TYRO Challenge ikke holdes ansvarlig for de aktiviteter, som er skyld i skaden. Hvis en deltager bliver skadet i forbindelse med opvarmningen til et løb, kan TYRO Challenge ikke holdes ansvarlig for den opståede skade.
2. I løbet af et løb/event:
– Sikkerhed på ruten
Deltagelse i TYRO Challenge foregår på eget ansvar. TYRO Challenge kan ikke holdes ansvarlig for nogen slags skader grundet terrænoverflader, bevoksning, allergiske reaktioner osv. Deltagelse i Nordic Race betyder løb offroad, på naturlige stier samt andre steder, der ikke nødvendigvis er menneskeskabte.
– Sikkerhed på forhindringerne:
Hver menneskeskabt forhindring er tildelt et antal frivillige, baseret på aspekter såsom sikkerhedsrisiko, størrelse osv., som har til opgave at sikre sikkerheden for deltagerne. Sørg altid for at følge instruktionerne, der bliver givet fra de ved forhindringerne. Hvis du er i tvivl, spørg da altid den frivillige for råd og vejledning før gennemførsel af forhindringen. Nordic Race vil ikke holdes ansvarlig for skader, der måtte opstå grundet et forsøg på at gennemføre en forhindring.
3. Efter et løb/event:
TYRO Challenge kan ikke holdes ansvarlig for nogen skader, der angiveligt er relateret til tidligere TYRO Challenge events. Blå mærker, mindre sår osv. kan forventes ved deltagelse i TYRO Challenge. Derfor vil alle krav om ansvar blive afvist. Hvis en skade skyldes noget på ruten og/eller en forhindring, se da ”Sikkerhed på ruten” og ”Sikkerhed af forhindringerne” ovenfor.
4. Generelle sikkerhedsforanstaltninger:
Røde Kors er altid til stede ved TYRO Challenge events, i tilfælde af, at der skulle opstå skader
Man behøver ikke være supermand for at deltage, men vi anbefaler at have trænet en smule inden. Du kan med fordel løbetræne eller styrketræne inden, og følge vores gratis træningprogram som du får ved tilmeldning til løbet.
Du kan se vores kalender for event og løb, og vores facebook gruppe for fællestræning.
Vil jeg modtage en premie?
Ja! Alle deltagere vil modtage en medalje efter løbet.
Hvor kan jeg finde billeder, som er taget undet eventet?
Billeder vil typisk komme ud 4 dage efter eventet.
Vi sender en mail ud til alle deltagerne med direkte link til billederne. Ellers hold øje på vores Facebook og Instagram. Link kan også findes her på vores hjemmeside.
Hvor kan jeg se min tid?
Du modtager en mail med din tid efter eventet. Ellers kan se din tid på din Sportstiming profil.
Din tid vil blive registeret på www.sportstiming.dk/results
Vil der være omklædning?
Der vil være mulighed for at skifte tøj i adskilte mænd/kvinde områder.
Vil der være badefaciliteter?
Nej. Vi tilbyder desværre ikke badefaciliteter.
Kan man stille sin taske et sted?
Ja! Vi tilbyder alle løbere GRATIS bagageopbevaring i start- og målområdet. Din bagage bliver holdt under opsyn af vores Nordic Race Crew.
Er der mulighed for at købe mad og drikke ved start -og målområdet?
Ja! I start- og målområdet finder du vores food court. Her kan der købes mad og drikke.
Kan jeg komme og se eventet, uden at deltage?
Vores events er yderst tilskuervenlige, med blandt andet spektakulære forhindringer placeret i stævneområdet. Derfor er alle velkommen til at komme forbi, mærke stemningen og heppe på de seje deltagere. Det er ganske gratis.
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Skriv en mail til vores kundeservice på info@tyro.dk, så vil vi prøve at besvare dit spørgsmål.